De grootste trend maar tegelijkertijd ook de minst verrassende trend in de kerstpakkettenbranche is de stijgende internetverkoop. Bedrijven nemen vaak niet meer de moeite om een kerstpakketten showroom te bezoeken. Hier gaat te veel tijd in zitten, en die tijd kost natuurlijk geld. Het is veel eenvoudiger om op internet de kerstpakketten uit te zoeken en vervolgens te bestellen. Vaak staan er duidelijke afbeeldingen op, met een mooi productoverzicht. Ook is het steeds vaker mogelijk om de medewerkers te laten inloggen op een website waarbij ze zelf voor een bepaald budget een kerstpakket kunnen samenstellen.
In de loop der jaren zijn er tientallen websites ontstaan die kerstpakketten online aanbieden. Inmiddels is dit ook de eenvoudigste manier om een kerstpakket snel te bestellen. Er staan altijd prijzen op de websites vermeld, en voordat er daadwerkelijk een bestelling wordt gedaan maakt de betreffende leverancier eerst een offerte op afhankelijk van de ordergrootte.
In de kerstpakketten webshops wordt het grote assortiment kerstpakketten overzichtelijk gepresenteerd en is het voor de werkgevers overzichtelijk en snel eindejaarsgeschenken uitzoeken. In de meeste kerstpakketten webshops kan de bezoeker het budget of het thema vooraf instellen zodat er een mooie selectie wordt weergegeven van de kerstpakketten die aan de eisen voldoen.
Opvallend is dat showrooms hun collectie kerstpakketten vaak pas vanaf oktober tentoonstellen. Een onderzoekje leert ons dat de kerstpakketten websites vaak al in juni hun nieuwe assortiment op de webshops hebben staan. De verwachting is dan ook dat steeds meer bedrijven de pakketten via internet zullen bestellen en dat het aantal showrooms langzaam zal afnemen. Op internet is immers alle informatie rondom het kerstpakket te vinden of er kan eenvoudig contact opgenomen worden.